Meistä

Lyhyesti VertaaTuote

VertaaTuote on online-kuluttajalehti, jonka tarkoituksena on inspiroida ja auttaa lukijoitamme löytämään parhaat tuotteet sopivaan hintaan luomalla sponsoroituja, mutta rehellisiä ja riippumattomia artikkeleita Koti & Puutarha, Kodinkoneet, Fitness & Urheilu, Elektroniikka, Terveys & Kauneus.

Kuka on VertaaTuote takana?

VertaaTuote on nykyään osa digitaalista mediataloa, Obsidian Mediaa. Olemme tanskalainen yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Århusissa

Obsidian Media ApS
Bødker Balles Gård 15B
8000 Aarhus
CVR: 40483667

kontakt@obsidianmedia.dk

 

Visiomme on kunnianhimoinen. Haluamme olla suosikkiportaalisi, josta sinä kuluttajana voit saada tärkeää tietoa kulutustavaroista.

Tavoitteenamme on julkaista laadukasta sisältöä, joka tuottaa lukijoillemme aitoa lisäarvoa ja hyötyä perusteelliseen tutkimukseen sekä selkeään viestintään perustuen.

Siispä missiomme on tarjota kuluttajille inspiraatiota ja hyödyllistä tietoa, jotta jokainen voisi löytää omiin tarpeisiinsa parhaiten sopivat tuotteet järkevään hintaan.

Toimitukselliset linjaukset, yhteistyökumppanit ja mainokset

Rahoitamme toimintamme mainoksilla, ja siksi löydät oppaissamme kuvailemiemme, analysoimiemme ja suosittelemiemme tuotteiden sekä palveluiden kohdalta linkit tarkkaan valittujen kumppaneiden kauppoihin.

Tuotevalikoimamme rajoittuu yhteistyöverkostostamme löytyviin verkkokauppoihin. Yksi näistä kuitenkin on yli 9 000 myymälän kanssa yhteistyötä tekevä Pricerunner, joten katamme lähes kaikki pohjoismaiset verkkokaupat. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että emme joudu rajoittamaan tuotevalintojamme juuri lainkaan.

Mainoksemme toimivat tyypillisesti niin sanotun affiliate- eli kumppanuusmarkkinointimallin kautta, jossa me mediana ohjaamme lukijamme kumppaneidemme puoleen, ja mikäli he ostavat tuotteen, saamme pienen välityspalkkion.

Muissa tapauksissa ansiomalli perustuu kumppanuuteen Pricerunnerin kanssa. Tässä käytämme Pricerunnerin hintakaavioita artikkeleissamme pientä Pricerunnerin mainostulojen osaa vastaan, mikä on pienempi klikkauskohtainen (CPC) palkkio heidän hintakaavioissaan.

Tämä on mallimme, ja haluamme olla erittäin avoimia sen suhteen, sillä sen avulla pystymme jatkossakin tuottamaan arvokkaita oppaita kuluttajille. Se tarkoittaa kuitenkin myös sitä, että olemme eräänlainen digitaalinen lähettiläs kumppaneillemme, sillä meillä on oma taloudellinen intressimme.

Tässä yhteydessä on erittäin tärkeää korostaa, että ensisijainen tavoitteemme on aina tuottaa arvoa lukijoillemme.

Tärkeää on myös mainita, että emme testaa tuotteita itse, vaan tutkijatiimimme kerää kattavia tiedonkeruumenetelmiä hyödyntäen kolmansien osapuolien tuottamat testit, asiakasarvostelut, tuotetiedot ja hinnat yhteen paikkaan, joiden avulla sinä voit kuluttajana tehdä mahdollisimman järkevän valinnan ja ostopäätöksen.

Miten löydämme parhaat tuotteet?

Monet artikkeleistamme ovat kuluttajaoppaita, jotka käsittelevät sitä, kuinka sinä voit asiakkaana löytää tarpeisiisi parhaiten sopivan tuotteen. Tämä asettaa korkeat vaatimukset tutkimustyöllemme, jossa tärkein tehtävämme on löytää markkinoiden parhaat tuotteet jokaiseen tarpeeseen.

Luomme arvoa ennen kaikkea keräämällä tietoa. Haalimme kaikki tiedot yhteen paikkaan ja vertaamme tuotteita sekä niiden eri ominaisuuksia keskenään, jotta sinä voit tehdä harkitun ostopäätöksen.

Arvioidessamme tuotteita hyödynnämme muiden tahojen suorittamia testejä sekä alan asiantuntijoiden arvioita. Käyttämiimme lähteisiin kuuluvat muun muassa:

  • Viralliset kuluttajaneuvostot, kuten Tanskan THINK, Ruotsin Råd & Rön, Norjan Forbrukerrådet, Iso-Britannian Who ja Yhdysvaltojen ConsumerReports.
  • Viralliset testit suurilta mediataloilta, kuten Politiken, Jyllands-Posten, NY Times ja BBC.
  • EEri alojen asiantuntijayritykset, kuten Flatpanels, KitchenArena, TechGearLab, OutdoorGearLab, GoodHouseKeeping, PCGamer ja Runrepeat.
  • YouTube-sisällöntuottajat, jotka testaavat ja arvostelevat tuotteita.

 

Vertaamme näitä testejä ja asiantuntijoiden neuvoja asiakkaiden arvioihin. Asiakkaiden kokemukset kertovat mielestämme paljon tuotteen todellisesta laadusta, ja siksi paneudumme aina selvittämään kuluttajien mielipiteet. Tämä tehdään keräämällä kuluttajien arvosteluja eri alustoista, kuten Amazonista, Googlesta, Trustpilotista ja muista suurista verkkokaupoista, joihin kuuluvat muun muassa Coop, Elgiganten, Power ja Whiteaway.

Eri tarpeisiin sopivia tuotteita tutkiessa on tärkeää ottaa huomioon jokaisen mallin yksilölliset ominaisuudet. Analyysimme siitä, tarjoaako tuote rahalle vastinetta ja kenelle se sopii, sisältää luonnollisesti myös tuotteen tekniset tiedot.

Tutkimusprosessimme yhteydessä luomme teknisen tietokannan, johon syötämme kaikki asiaankuuluvat tiedot. Se mahdollistaa tuotteiden ominaisuuksien keskinäisen vertailun suhteessa hintaan, testituloksiin ja arvosteluihin.

Täydennämme edellä mainittua tietokantaa usein hyödyntämällä muun muassa erilaisten foorumien tutkimista sekä vuoropuhelua jälleenmyyjien, valmistajien ja ammattilaisten kanssa muodostaaksemme parhaan mahdollisen käsityksen siitä, mitkä tekijät ovat tärkeimpiä ostopäätöstä tehtäessä.

Monissa tapauksissa arvostelemme tuotteen erilaisten avaintekijöiden perusteella, jotta saat asiakkaana yleiskuvan siitä, kuinka kyseinen tuote täyttää valitut vaatimukset muihin verrattuna.

Myös omilla tilastoillamme on tärkeä rooli suosittelemiemme tuotteiden valinnassa. Käytössämme on arvokasta statistiikkaa kuluttajakäyttäytymisestä, kuten siitä mitä tuotteita klikataan eniten ja mikä niiden konversioprosentti on. Tämä data kertoo paljon tuotteiden suosiosta ja asiakkaiden mieltymyksistä.

On vaikea sanoa yksiselitteisesti mitä metodeja ja tekijöitä painotamme analyyseissämme eniten, sillä se vaihtelee suuresti tuoteryhmittäin. Olemme esimerkiksi luoneet artikkeleita, joissa ei ole käytetty lainkaan todellisia testejä, kun taas toisinaan juuri testit merkitsevät eniten.

Suoritamme aina myös hintavertailun, jotta lukijamme saavat artikkeleistamme maksimaalisen hyödyn ja voivat hankkia tuotteet edullisimmilla hinnoilla.

Kuka toteuttaa tuotevalinnan ja -tutkimuksen?

Meillä on omistautunut tuotetutkimustiimi, joka koostuu tällä hetkellä viidestä työntekijästä. Kaikki tiimin jäsenet työskentelevät pääasiassa toimistollamme Banja Lukassa, Bosniassa.

Tutkimusasiantuntijamme vastaavat varsinaisesta tutkimustyöstä, joka sisältää edellä kuvatut prosessit, joihin kuuluvat internetin selaaminen testien ja arvostelujen löytämiseksi, tuotetietojen syöttäminen tietokantaamme ja tuotteiden analysointi tanskalaisten asiantuntijoiden tukemana. Tutkimustiimi on vastuussa tutkimuksesta, analyysistä ja laadunvarmistuksesta.

Huomautus

Me VertaaTuote ja Obsidian Media, emme ota vastuuta kirjoitusvirheistä tai virheellisistä tiedoista, jotka liittyvät sivustoillamme käsittelemiimme tuotteisiin ja palveluihin. Vaikka käytämme valtavasti aikaa tutkimukseen ja laadunvarmistukseen, artikkeleissamme saattaa esiintyä virheitä, ja suosittelemme aina, että lukijana/asiakkaana tarkistat tuotetiedot tuotteen jälleenmyyjältä tai toimittajalta.